• Need Help? Call Us +88 02 9114093
  •  | 
  •  | 
  •  | 
  • English
  •  
 
Department of Agriculture Marketing
আমন চাল - সরু: ৭২.০০ - ৭৫.০০ ▲১.৮০% আমন চাল - মাঝারি: ৫৬.০০ - ৬০.০০ ▲২.৬৫% আমন চাল - মোটা: ৪৮.০০ - ৫০.০০ ▼০.৭৬% বোরো চাল - সরু: ৬৬.০০ - ৭০.০০ ▼১.১৬% বোরো চাল - মাঝারি: ৫৫.০০ - ৫৭.০০ ▲১.০১% বোরো চাল - মোটা: ৪৭.০০ - ৪৯.০০ ▼০.০৫% আটা (প্যাকেটজাত): ৫৮.০০ - ৬১.০০ ▼০.২০% খামারের মুরগী: ১৬২.০০ - ১৬৭.০০ ▼২.৪৮% মাংসঃ– গরু: ৭২৯.০০ - ৭৫০.০০ ▼১.৮৪% ডিম ফার্ম - লাল: ৪৭.০০ - ৪৮.০০ ▲১.০৮% চিনি (দেশী): ১৩২.০০ - ১৩৫.০০ ▲০.৭২% আয়োডিনযুক্ত লবণ (প্যাকেটজাত): ৩২.০০ - ৪০.০০ ▼৪.৪৫% মুগ ডাল: ১২২.০০ - ১২৮.০০ ▼১.৯৬% ছোলা - গোটা: ৮৫.০০ - ৯০.০০ ▲৬.৫৪% সয়াবিন তেল: ১৬৩.০০ - ১৬৫.০০ ▼১.০৯% পেঁয়াজ - দেশী: ৬০.০০ - ৬৪.০০ ▲১.০২% রসুন - দেশী: ১৭৩.০০ - ১৮৬.০০ ▲৬.৫২% রসুন - আমদানিকৃত: ১৯২.০০ - ২০৪.০০ ▲৩.৮২% কাঁচা মরিচ: ২১৮.০০ - ২৩৭.০০ ▼৬.৬৭% আদা - দেশী: ১৫৪.০০ - ১৭৪.০০ ▼১৩.০৩% আদা - আমদানিকৃত: ১৬৭.০০ - ১৮৬.০০ ▲৪.৬০% খাসী: ৯০০.০০ - ১১০০.০০ [-]

Selected Post

ICT and producer organizations November, 2012

This was the fifth in a series of online discussions that stem from the launch of the World Bank's ICT in Agriculture e-Sourcebook and
the growing demand for knowledge on how to use ICT to improve
agricultural productivity and raise smallholder incomes. 12-23 November
2012



Producer organizations play an important role in tackling the
systemic causes of poverty, because they give farmers—men and women—a
legitimate voice in shaping pro-poor rural policies.  Producer
organizations can function more efficiently by using information
communication technologies (ICT) to attract and retain a wider
membership, generate more funds, and provide better services to their
members. 



Comment(s)

Please Login or Register for Comment.